Nieudane wakacje – złóż reklamacje z radcą prawnym!
Przed nami kolejny sezon urlopowy. Po trudach związanych z codzienną pracą każdemu potrzebne są niezbędny odpoczynek i regeneracja. W czasie wakacji wielu Polaków korzysta z ofert biur podróży wykupując upragnioną wycieczkę lub wczasy, jednakże nie wszystkie wyjazdy okazują się rzeczywiście wymarzone. Co zrobić kiedy od dawna wyczekiwane wakacje nie spełniły naszych oczekiwań? Skontaktuj się z radcą prawnym w mieście Bochnia – pomożemy Ci skutecznie zareklamować wczasy!
Czy mogę reklamować wczasy wykupione w mieście Bochnia?
Zasady funkcjonowania i organizowania usług turystycznych określa szczegółowo ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Dotyczy ona usług realizowanych przez przedsiębiorców organizujących imprezę turystyczną na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz za granicą. Pamiętajmy jednak, że warunkiem objęcia klienta ochroną jest zawarcie umowy w Polsce. Jeżeli nabyłeś wczasy w biurze podróży lub u agenta w mieście Bochnia możesz spokojnie podjąć dalsze działania.
Przed podjęciem decyzji o reklamacji usług turystycznych należy mieć na uwadze to, że organizator turystyki odpowiada za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie ciążącego na nim zobowiązania. Biuro turystyczne nie ponosi odpowiedzialności jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi było spowodowane: naszym działaniem lub zaniechaniem, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć albo siłą wyższą.
Kiedy oferta jest wadliwa?
Na czym może polegać niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi przez organizatora turystyki w praktyce? Dla przykładu: odległość hotelu od plaży jest faktycznie inna niż podana przez biuro, zarezerwowany pokój nie jest wyposażony w sprzęty określone w ofercie, np. brak lodówki, klimatyzacji, WIFI itp., korzystanie z usług przy hotelu okazało się dodatkowo płatne, np. korzystanie z sauny, siłowni. Jeżeli jakość usług przedstawionych w ofercie odbiega od rzeczywistych standardów należy złożyć reklamacje.
Jakie przysługują mi roszczenia?
Jakie roszczenia może przedstawić niezadowolony klient? Przede wszystkim będzie to roszczenie o odszkodowanie za szkodę majątkową w postaci, np. żądania zwrotu części wynagrodzenia biura. Dodatkowo klient jest uprawniony do żądania zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Jest to tzn. szkoda o charakterze niemajątkowym. Źródłem niniejszego żądania będzie art. 50 ust. 2 wspomnianej wcześniej ustawy. Trzeba pamiętać, iż przedmiotowy akt prawny nie precyzuje jaką kwotę powinniśmy żądać. W tym wypadku pomocna może okazać się tzw. tabela frankfurcka. Chociaż wspomniany dokument nie ma charakteru normatywnego, jednakże może okazać się bardzo użyteczny podczas weryfikowania naszego żądania. Tabela frankfurcka jest dostępna w wersji polskiej na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Radca prawny w mieście Bochnia skutecznie przygotuje reklamację.
Biorąc pod uwagę wielość przedstawianych przez biura ofert zadbajmy o to, aby przed ich wyborem starannie wypytać przedstawicieli organizatora o szczegóły wycieczki. Uzyskajmy potwierdzenie informacji zawartych w ofercie. Jeżeli na miejscu okaże się, że nie odpowiadają one rzeczywistości złóżmy reklamację. Nasz zespół radców prawnych z Bochni ma niezbędne doświadczenie, aby skutecznie wyegzekwować Twoje żądania.