Wczytywanie…

Zakładasz przedszkole w Bochni?

Jeżeli zamierzasz założyć przedszkole niepubliczne w mieście Bochnia bądź na terenie okolicznych gmin ten wpis jest dla Ciebie. Nasza zespół radców prawnych ma doświadczenie w świadczeniu pomocy, tym obsłudze prawnej w zakresie prawa oświatowego. Znamy problemy związane z założeniem, organizacją oraz prowadzeniem placówek oświatowych. W poniższym wpisie postaramy się zapoznać Cię z podstawowymi informacjami związanymi z założeniem przedszkola niepublicznego.

Przed tobą kilka formalności.

Najważniejszym aktem prawnym, z którym musisz się zapoznać przed rozpoczęciem prowadzenia przedszkola jest ustawa z dnia 14 grudni 2016 r. – Prawo oświatowe. Większość niezbędnych informacje znajdziesz w rozdziale 8 odnoszącym się do szkół i placówek niepublicznych. W świetle wymienionej ustawy przedszkole mogą założyć zarówno osoby prawne takie jak np. fundacje czy spółki prawa handlowego oraz osoby fizyczne. Warunkiem rozpoczęcia działalności jest uzyskanie wpisu do właściwej ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego. Jeżeli zakładasz przedszkole w Bochni będzie to automatycznie odpowiedni wydział urzędu miasta Bochnia.

Potrzebna obsługa prawna?

Wpis do ewidencji następuje na podstawie zgłoszenie. Od tego momentu możesz rozpocząć właściwe czynności. Zgłoszenie musi zawierać szereg elementów dlatego też zastanów się czy już w tym momencie nie będziesz potrzebował wsparcia w postaci obsługi prawnej. W pierwszej kolejności powinieneś oznaczyć osobę, która zamierza prowadzić przedszkole. Następnie wskaż jej miejsce zamieszkania lub siedzibę w przypadku osób prawnych. Określ odpowiednio typ i rodzaj placówki, a także przewidywaną datę rozpoczęcia działalności. Oznacz miejsce prowadzenia przedszkola oraz informację o warunkach lokalowych. Lokal przedszkola powinien gwarantować możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych oraz bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy. W praktyce powyższe wymagania potwierdzasz poprzez przedłożenie kilku dokumentów. Będą to: umowa najmu lokalu, opinia właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz opinii komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej. Kolejnymi istotnymi dokumentami są dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych oraz dyrektora, a także statut.

Otrzymasz zaświadczenie o wpisie.

Kiedy już będziesz mieć wszystko gotowe pozostaje tylko złożyć wniosek. Od tego momentu urząd w Bochni ma 30 dni na to, aby wpisać Twoją placówkę do właściwej ewidencji. Powyższy termin może się wydłużyć jeżeli Twoje podanie będzie zawierało braki, stąd istotne jest, żeby było profesjonalnie przygotowane. Potwierdzeniem uzyskania wpisu jest zaświadczenie, które zostanie Ci doręczone przez organ. W dalszej kolejności powinnieneś rozpocząć starania o otrzymanie dotacji na działalność, ale to już zupełnie inna historia.

Dodaj komentarz